Cookie-k használata a honlapon
Mint a legtöbb weboldal, az adamic.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. A Hozzájárulok gomb megnyomásával elfogadod a cookie-k használatát. További tudnivalókat a cookie-król, és arról, hogy lehet ezeket kikapcsolni, az adatkezelési tájékoztatóban találsz.
Hozzájárulok

Összefoglaló

A Libri egy nagyon izgalmas karácsonyi kampánnyal rukkolt elő 2020-ban: egy online könyvtérképet hoztak létre, ahol bárki megmutathatta, hogy mik a kedvenc könyvei. A mi feladatunk a fő üzenet megfogalmazása mellett a kulcsvizuál grafikai tervezése és a kreatív anyagok kivitelezése volt.

Libri projekt lépek Libri projekt képek

Feladatunk:

• Kreatív koncepció tervezése

• Kampány üzenetének meghatározása

• Kulcsvizuál tervezése

• Grafikai anyagok adaptálása

Márka

Libri

Csapat:

Csapattag fotó

Gábor

Csapattag fotó

Gábor

Csapattag fotó

Fanni

Csapattag fotó

Kristóf

Csapattag fotó

Réka

Mi volt az ügyfél
problémája?

A Libri egy kész ötlettel keresett fel minket: a karácsonyi időszakban arra szerették volna buzdítani az olvasóikat, hogy mutassák meg kedvenc könyveiket, ezzel inspirálva másokat is az olvasásra. A térkép segítségével egy olyan közösségi platformot hoztak létre, ahol a közös olvasmányélmények által ismeretlen emberek is kapcsolódni tudtak egymáshoz. A mi dolgunk az volt, hogy olyan konkrét üzenetet és látványos kulcsvizuált tervezzünk meg, ami megragadja a kampány esszenciáját és felkelti a célközönség figyelmét.

Milyen megoldást
hoztunk?

Az üzenet megfogalmazásánál a fő szempont a tömörség volt. Így született meg “A könyv kapcsolat” szlogen, ami arra utal, hogy a közös olvasmányélmények összekötik az embereket, éljenek bármilyen távol is egymástól. Ez az üzenet a karanténnal járó elszigetelődés során különösen felértékelődött.

A kulcsvizuál megtervezésekor szem előtt tartottuk a Libri karácsonyi díszköteteinek színvilágát, így az általunk megálmodott kreatívokon is a sötétkék és az arany árnyalatok játszották a főszerepet. A vizuális anyagokon Magyarország legnépesebb városait jelenítettük meg stilizált rajzokon keresztül. A kreatívokon felbukkanó jelölő pinek hivatottak jelezni az ország különböző pontjain élő olvasókat.

Mi lett
a végeredmény?

A Libri Könyvtérkép sikerét mi sem bizonyítja jobban, minthogy 11.591 civil olvasó és megannyi ismert személy osztotta meg a saját listáját a kampány során. A térkép híre pedig az országhatáron túlra is eljutott: volt, aki Torontóból, Londonból vagy a spanyolországi Gijonból mutatta meg kedvenc könyveit. Büszkék vagyunk rá, hogy a kampány során összesen 53.067 könyvet listáztak a felhasználók. Szerintünk ezek az impozáns számok alátámasztják a Libri filozófiáját, amely szerint a kultúra iránti igény örök.

Vissza a munkákhoz