Összefoglaló
A Libri egy nagyon izgalmas karácsonyi kampánnyal rukkolt elő 2020-ban: egy online könyvtérképet hoztak létre, ahol bárki megmutathatta, hogy mik a kedvenc könyvei. A mi feladatunk a fő üzenet megfogalmazása mellett a kulcsvizuál grafikai tervezése és a kreatív anyagok kivitelezése volt.
Feladatunk:
• Kreatív koncepció tervezése
• Kampány üzenetének meghatározása
• Kulcsvizuál tervezése
• Grafikai anyagok adaptálása
Márka
Libri
Csapat:
Gábor
Gábor
Fanni
Kristóf
Réka
Mi volt az ügyfél
problémája?
A Libri egy kész ötlettel keresett fel minket: a karácsonyi időszakban arra szerették volna buzdítani az olvasóikat, hogy mutassák meg kedvenc könyveiket, ezzel inspirálva másokat is az olvasásra. A térkép segítségével egy olyan közösségi platformot hoztak létre, ahol a közös olvasmányélmények által ismeretlen emberek is kapcsolódni tudtak egymáshoz. A mi dolgunk az volt, hogy olyan konkrét üzenetet és látványos kulcsvizuált tervezzünk meg, ami megragadja a kampány esszenciáját és felkelti a célközönség figyelmét.
Milyen megoldást
hoztunk?
Az üzenet megfogalmazásánál a fő szempont a tömörség volt. Így született meg “A könyv kapcsolat” szlogen, ami arra utal, hogy a közös olvasmányélmények összekötik az embereket, éljenek bármilyen távol is egymástól. Ez az üzenet a karanténnal járó elszigetelődés során különösen felértékelődött.
A kulcsvizuál megtervezésekor szem előtt tartottuk a Libri karácsonyi díszköteteinek színvilágát, így az általunk megálmodott kreatívokon is a sötétkék és az arany árnyalatok játszották a főszerepet. A vizuális anyagokon Magyarország legnépesebb városait jelenítettük meg stilizált rajzokon keresztül. A kreatívokon felbukkanó jelölő pinek hivatottak jelezni az ország különböző pontjain élő olvasókat.
Mi lett
a végeredmény?
A Libri Könyvtérkép sikerét mi sem bizonyítja jobban, minthogy 11.591 civil olvasó és megannyi ismert személy osztotta meg a saját listáját a kampány során. A térkép híre pedig az országhatáron túlra is eljutott: volt, aki Torontóból, Londonból vagy a spanyolországi Gijonból mutatta meg kedvenc könyveit. Büszkék vagyunk rá, hogy a kampány során összesen 53.067 könyvet listáztak a felhasználók. Szerintünk ezek az impozáns számok alátámasztják a Libri filozófiáját, amely szerint a kultúra iránti igény örök.